lördag 24 januari 2009

Målning av all panel







Julen är här.....jo jul skulle det bli men en ganska annorlunda sådan. Vi visste sedan innan att vi skulle ägna alla lediga dagar till att måla panelen som skulle upp på huset. Det började väldigt bra då Linus fick otroligt mycket hjälp av sin familj. Linus, Emeli (syster), Erika (syster) och Roger hjälptes åt att grunda panelen. Jag gick runt huset och städade då vi fått rådet att jag inte skulle grundmåla med tanke på vår lilla bebis i magen. Det var ju en del att städa kan jag säga och ryggen värkte efter tre dagar. Då hjälptes jag och Roger åt och fick igång ett torksystem inne i huset.

I början låg alla brädor verkligen överallt och torkade. Men vi lyckades bygga upp olika våningar och ställningar och det blev lite ordning i kaoset. Men influensen knackade på dörren och slog hårt mot vår hjälp och familj. Tillslut var vi bara tre som var friska, Linus, jag och Erika. Vi kämpade på och nu blev det lite roligare då vi skulle få måla den gröna färgen som vi valt till vårt hus. Knutarna och fodrena runt fönstrena hade vi valt röd färg till. Jag ville haft vit färg från början då det är det man har och ser. Men även här stod Linus på sig och rött fick det bli. Jag ska erkänna att jag var tveksam och folk reagerade liten när man sa "rött" då många nog förväntade sig "vitt".

Under julen började trogna vänner visa sina ansikten hos oss. Vi fick hjälp från Bick (Linus kompis), Anna och Daniel (Linus kompis med pojkvän), Erika höll sig frisk och Emeli frisknade till några dagar igen. P3 och P4 gick varma uppe i huset och vi fick höra svensktoppen ett antal gånger. Tillslut var dagen där då allt var färdigt! Vi hann med att måla allt under julen och när väl det vanliga jobbet började igen var panelen till huset färdigt. Grym känsla!

När vi tittade på panelen då den kom i början och låg utanför huset tyckte Linus att det såg ut som det var lite. Jag har ju som alltid (känns det som) noll koll så jag blev också lite tveksam. Men efter att ha målat allt så kan vi säga, låt er inte luras det är mycket mer än vad man tror!

Vi vill tacka alla som hjälpte oss att måla allting, utan er hade vi stått där än idag och målat! Tusen tack =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar