tisdag 27 januari 2009

Elhuset "aka" slanghuset






Innan alla innerväggar ska upp så måste all el dras. Därför kallas vårt elhus numera även för slanghuset. Om ni tittar på bilderna så förstår ni säkert varför =) Det är verkligen slangar överallt. Men de ska ju fylla en viktig funktion. Alla uttag är dragna och el till lampor, uttag och sånt till datorer och tv apparater....ja allt ! Linus har slitit som ett djur och varit där och jobbat både kväll och helg. Ju mer vi gör desto billigare blir det ju. Än en gång är vi tacksamma för all hjälp vi får från Linus pappa, Emil (brossan), Stefan (kompis) och även Eas (kompis) har hjälpt till och den hjälpen är värdefull! De silvriga hinkarna i taket som ser ut som hinkar barnen har i sandlådan, är skydd till spottarna som ska sitta där sen. Nästa steg i byggandet är innerväggarna och det är då vi verkligen kommer se hur huset kommer se ut med alla rum =)

2 kommentarer:

  1. Ooooo, kablar, kablar, kablar...
    Jag ska med bygga hus, med ett dedikerat serverrum. Ska fan tom skaffa ett rack och montera utrustningen i...
    (Om jag vinner minst 5 miljoner på tipset)
    /Johan

    SvaraRadera
  2. Den översta bilden gör mig lycklig. Jag ha sparat ner den, så jag kolla på den om jag blir deppig i framtiden.
    /J

    SvaraRadera